هفتهٔ پیش، هفتهٔ غمگینی برای مردم ایران، و طرفداران مرتضی‌ پاشایی بود. متاسفانه، به خاطر آلودگی‌ هوا، و تغذیه نآ سالم، و اضطراب، سرطان زیاد شده است. این پست، برای کمک به افراد نزدیک به کسانی‌ هست که از سرطان رنج میبرند. 

وقتی‌ که اول لغت سرطان را میشنوید، قبول کردن این حقیقت بسیار سخت است. همه چیز غیر واقعی‌ به نظر می‌رسد و شما می‌خواهید انکار کنید. شاید شما بخواهید که احساسات خود را مخفی‌ کنید، و خود را آرام نشان دهید. با خود مدارا کنید، زیرا شما هم به عنوان فرد نزدیک به شخص سرطانی، نیاز به تطبیق با شرایط را دارید. وقتی‌ که شخص نزدیک به شما، سرطان دارد، احساسات شما روز به روز تغییر می‌کند. شما احساسات مختلف، خشم، غم، افسردگی و ترس را تجربه می‌کنید. در این متن، به روش‌هایی‌ برای کمک به شما، اشاره خواهم کرد.

۱) در مورد احساساتتان صحبت کنید.

احساسات خود را بپذیرید، و در مورد آن‌ها با کسی‌ که اعتماد دارید، صحبت کنید.

۲) احساسات خود را بنویسید.

نوشتن احساسات، و ترس‌هایتان به شما کمک می‌کند تا احساسات خود را ابراز کنید. شما میتوانید، در بلاگ، شبکه‌های اجتمایی‌، دفترچه خطرت بنویسید.

۳)ورزش

به طور منظم ورزش کنید. حتا یک پیاده روی کوتاه، باعث میشود که حس بهتری کنید.

۴) مدیتیین 

با انجام مدیتیشن، شما ذهنتان را از افکار منفی‌ خالی‌ می‌کنید، و آن را با افکار مثبت، و ایمان به خدا پر می‌کنید. گاهی پذیرفتن این حقیقت، که کنترل اتفاقت زندگی‌ دست ما نیست، باعث آرامش میشود. محیط اطراف را با گًل، و شمع پر کنید.

۵)با یک روان شناس صحبت کنید.

اگر حس می‌کنید، که شرایط سخت تر از حد توان شما است، و احساساتتان مانع از انجام دادن کار‌های روز مره شما میشود، یک روان شناس میتواند به شما کمک کند.

امیدوارم، این متن، کمکی‌ کرده باشه، به کسانی‌ که در این شرایط هستند. لطفا، اگر کسی‌ پیش نهادی دارد، در بخش نظرات با ما در میان بگذارد.